Hvordan vinne valg

Pris: 379,-

  • info
  • ISBN 9788243009257
  • Innb:Heftet med klaffer
  • Status:I salg
Bläddra i boken
    • Utg.år:2015
    • Forlag:Spartacus
    expand_more
Tarjei Skirbekk

Hvordan vinne valg

moderne politisk kommunikasjon


"Boken er det beste som er skrevet om politisk kommunikasjon på norsk."
Hans Geelmuyden, Geelmuyden Kiese

"Tarjei Skirbekks bok anbefales alle som vil være våken."
Geir Skomsøy, Kampanje.com

"God bok: Tarjei Skirbekk har skrevet boken alle politiske interesserte bør lese denne våren."
Ole Asbjørn Ness, Finansavisen

"Boken inneholder viktige og vektige refleksjoner og analyser, samt et vell av kjente og mer ukjente eksempler fra den politiske kommunikasjonens mangfoldige verden."

Harald Stanghelle, Aftenposten

"Boken er godt skrevet ... Selv om forfatterens politiske ståsted er uomtvistet, bærer ikke boken preg av det. Han formidler erfaringer fra høyrepartier som venstrepartier."
Per Hem, Morgenbladet

"Denne boka vil antagelig bli lest nøye og saumfart av alle de politiske spinndoktorene som snart skal ut i kommunevalgkamp for sine respektive partier. Det er vel egentlig bare å ønske lykke til med valget!"
Jan-Erik Østlie, Aktuell



Hvordan vinne valg i et samfunn som er i stadig endring?

Det kreves mer for å vinne valg enn før. Å finne riktig budskap og utvikle en tydelig strategi er kjernen i moderne politisk kommunikasjon. Med sin lange erfaring fra det politiske liv gir Tarjei Skirbekk et unikt innblikk i hvordan politiske partier utarbeider sine strategier i arbeidet med å nå velgerne.

Politikerne må kunne engasjere og politikken må være relevant for velgerne. Hvis velgerne kjenner seg  igjen i partienes beskrivelser av utfordringene i samfunnet, vil de lettere være enige i løsningene  som presenteres.

Moderne politisk kommunikasjon handler om å bruke en rekke metoder og teknikker som koordineres i en strategisk tenkning. Denne boken gir retningslinjer og verktøy for å lykkes med politisk kommunikasjon i en ny tid, hvor velgerne er i bevegelse og et fragmentert medielandskap gjør det vanskeligere å nå dem.

Les utdrag her >>

Tarjei Skirbekk har i mange år jobbet med politisk kommunikasjon og strategi.
Les mer om forfatteren