ISBN: 9788243009257
Status: I salg
Utgivelsesår: 2015
Innbinding: Hft. med klaffer

Bla-i-boka
  

Tarjei Skirbekk

Hvordan vinne valg

moderne politisk kommunikasjon

"Boken er det beste som er skrevet om politisk kommunikasjon på norsk."
Hans Geelmuyden, Geelmuyden Kiese

"Tarjei Skirbekks bok anbefales alle som vil være våken."
Geir Skomsøy, Kampanje.com

"God bok: Tarjei Skirbekk har skrevet boken alle politiske interesserte bør lese denne våren."
Ole Asbjørn Ness, Finansavisen

"Boken inneholder viktige og vektige refleksjoner og analyser, samt et vell av kjente og mer ukjente eksempler fra den politiske kommunikasjonens mangfoldige verden."

Harald Stanghelle, Aftenposten

"Boken er godt skrevet ... Selv om forfatterens politiske ståsted er uomtvistet, bærer ikke boken preg av det. Han formidler erfaringer fra høyrepartier som venstrepartier."
Per Hem, Morgenbladet

"Denne boka vil antagelig bli lest nøye og saumfart av alle de politiske spinndoktorene som snart skal ut i kommunevalgkamp for sine respektive partier. Det er vel egentlig bare å ønske lykke til med valget!"
Jan-Erik Østlie, Aktuell

Hvordan vinne valg i et samfunn som er i stadig endring?

Det kreves mer for å vinne valg enn før. Å finne riktig budskap og utvikle en tydelig strategi er kjernen i moderne politisk kommunikasjon. Med sin lange erfaring fra det politiske liv gir Tarjei Skirbekk et unikt innblikk i hvordan politiske partier utarbeider sine strategier i arbeidet med å nå velgerne.

Politikerne må kunne engasjere og politikken må være relevant for velgerne. Hvis velgerne kjenner seg  igjen i partienes beskrivelser av utfordringene i samfunnet, vil de lettere være enige i løsningene  som presenteres.

Moderne politisk kommunikasjon handler om å bruke en rekke metoder og teknikker som koordineres i en strategisk tenkning. Denne boken gir retningslinjer og verktøy for å lykkes med politisk kommunikasjon i en ny tid, hvor velgerne er i bevegelse og et fragmentert medielandskap gjør det vanskeligere å nå dem.

Les utdrag her >>


PRESSE
«Boken inneholder viktige og vektige refleksjoner og analyser, samt et vell av kjente og mer ukjente eksempler fra den politiske kommunikasjonens mangfoldige verden.»
Harald Stanghelle,
Aftenposten


«God bok: Tarjei Skirbekk har skrevet boken alle politiske interesserte bør lese denne våren
Ole Asbjørn Ness,
Finansavisen


«Boken er det beste som er skrevet om politisk kommunikasjon på norsk.»
Hans Geelmuyden, Geelmuyden Kiese

«Er Hvordan vinne valg Skirbekks politiske testamente, slik Geir Helljesens Mine valg (2011) var en verdig markering av hans førti år som programleder i NRKs valgsendinger? Nei, Arbeiderpartiet har neppe råd til å unnvære hverken Skirbekk eller boken han har skrevet, og i god tid før neste stortingsvalg kan han godt være tilbake på Youngstorget, med ett eneste oppdrag: Vinne valget for Arbeiderpartiet.»
Per E. Hem, Morgenbladet

"
Jeg tipper forelesere på Handelshøyskolen BI og mine kolleger på Markedshøyskolen har fått en kjærkommen praktisk orientert bok for PR-studenter, med nok referanser inn til akademia. «Hvordan vinne valg» er en fin innføringsbok som PR-studenter uten erfaring fra ungdomspartier eller NGO’er vil ha stor nytte av. Unge Høyre og AUF vil sikkert også tjene på å ha boken som en god innføringsbok for dem som trenger å komme seg ut av idealist-boblen.

For fløypartiene mener jeg boken bør leses parallelt med et studiehefte hvor det står «Føkk konsensus» på forsiden. Da får vi en parti-meny med et mangfold som velgersegmentene etterspør."
Dag Inge Fjeld, Minvervanett


Skirbekk i Politisk kvarter, NRK P2, 14.04.2015



  Kronikk i Dagbladet 13.06.2015



NRK Aktuelt 14.04.2015: Ole Torp diskuterer politisk kommunikasjon med Elizabeth Hartmann, Bernt Aardal og Tarjei Skirbekk.


   Dagsavisen 30.04.2015



    Anmeldelse i Morgenbladet 24.04.2015            Aftenpostens omtale 14.04.2015


 
Dagsavisen 14.04.2015

Tarjei Skirbekk har i mange år jobbet med politisk kommunikasjon og strategi.
Les mer om forfatteren


Spartacus forlag AS
Ansatte
Foreign rights / Agency
Innsending av manus
Kjøpsbetingelser
Kjøp av ebøker
For presse
For bokhandlere